Monday, May 15, 2006

nieuw storyboard





















Thursday, May 04, 2006

texturen

En dan nu het aanbrengen van een texture en de pupillen

















(zo komt hij eruit te zien)

modelen

Eerst bouw je je model op uit blokjes, bestaande uit verschillende onderdelen van het lichaam
Daarna begin je van met het modelen van je figuurtje m.b.v. je foto`s (image plane)

























































ontwerp karakter

Eerst even wat schetsen














En dan het model in was gemaakt om daarna als image plane in Maya te kunnen gebruiken

schets storyboard

De opdracht & het idee

Mijn Idee

Een wezentje staat ver in beeld en kijkt verveeld in de camera.
Hij staat in een lege witte omgeving.
Het kader waarin hij zit is het camerastandpunt.
Het wezentje kijkt ineens naar linkt en begint enthousiast te worden van wat hij ziet.
Hij rent ernaar toe maar kan niet verder dan het kader van het camerastandpunt.
Dan zweef er heel langzaam een ballon in beeld en het mannetje probeerd het te pakken door te springen.
Hij blijft springen maar het lukt hem niet om de ballon te pakken.
De ballon hangt nu stil boven in beeld tegen het kader.
Het wezentje probeerd nu om via de rechter kaderwand omhoog te klimmen maar hij glijd steeds weer naar beneden.
Dan neemt hij een aanloop en komt wat hoger maar lang niet hoog genoeg om bij de ballon te komen en valt hard op de grond.
Hij staat op en kijkt uitgeput en teleurgesteld naar de grond.
Dan kijkt hij zielig de camera in en loopt er naar toe.
Het wezentje word steeds groter naarmate hij naar de camera toeloopt en staat dan stil.
Hij heft vermoeid zijn schouders op en kijkt teleurgesteld.
Dan gaan zijn ogen langzaam naar de kleine ballon die nu op ooghoogte hangt.
Zijn gezichtsuitdrukking veranderd langzaam naar blijdschap en hij pakt voorzichtig met wijsvinger en duim het touwtje van de kleine ballon beet.
Enthousiast en trots pronkt hij ermee in de camera maar omdat hij te wild doet loopt de ballon leeg en vliegt hij erachteraan het beeld uit.



De opdracht Karakteranimatie in MAYA

In een lege ruimte bevindt zich een karakter.
Vanaf links komt een voorwerp in beeld.
Het karakter verricht een handeling met het voorwerp.
Het voorwerp verdwijnt rechts uit het kader.